Digitale Rana
For å lykkes med rekkruteringen er vi nødt til å vekke interessen for Mo i Rana, nasjonalt og internasjonalt. Vi har arbeidsplassene, men vi må ikke ta for gitt at arbeidstakerne kommer. I etablerte turistdestinasjoner jobber de med «reasons to return», og det må vi også, men vi må også jobbe med «reasons to come». Vi må lokke tilflytterne med mer enn en arbeidsplass. Første møte med et sted er ofte digitalt. Vi oppfordrer alle ranaværinger til å bruke sosiale medier aktivt med emneknaggen #MoiRana. Det vil bidra til å skape synlighet og vise byen frem!
Et ledd i arbeidet med vår digitale synlighet er etableringen av en felles informasjonsside om Mo i Rana. Nettsiden skal inneholde informasjon om arbeid, leiemuligheter, opplevelser og aktiviteter! Målet for nettsiden er for å samle all relevant informasjon om Mo i Rana som tilflyttere, turister og innbyggere måtte ønske! Vi vil vise frem Mo i Rana som den kulturbyen den faktisk er!